PPG Uprawnienie do lotów na paralotni z napędem

Podstawowe

Etanol masz we krwi, kosiarka pasjonowała Cię od dziecka ale czegoś jej brakowało – skrzydeł. Chcesz zwiedzać świat z poziomu Pałacu Kultury i Nauki – zapraszamy na latanie z napędem PPG

Nauczenie pilota lub pilota – ucznia latania na paralotni z napędem. Po zakończeniu szkolenia, szkolony powinien opanować wszystkie elementy związane ze startem, lotem, lądowaniem, oraz lotami nawigacyjnymi. Musi opanować obsługę sprzętu, listę czynności przed startowych oraz procedury bezpieczeństwa.
Do szkolenia mogą przystąpić piloci którzy ukończyli pomyślnie ETAP I – loty wstępne zapoznawcze – szkolenia paralotniowego lub posiadają świadectwa kwalifikacji pilota paralotni ŚK PP (zalecamy wariant drugi).

Szkolenie do lotów z napędem składa się z trzech części:

Szkolenie teoretyczne: Szkolenie teoretyczne obejmuje 25 godzin wykładów: prawo lotnicze, wiedza ogólna o paralotni oraz napędzie, osiągi i planowanie lotu, człowiek – możliwości i ograniczenia, meteorologia, nawigacja, procedury operacyjne, zasady lotu, łączność (jeśli posiada)

Szkolenie naziemne praktyczne: ma na celu naukę startu z napędem, wybór miejsca startu, przygotowanie – rozłożenie paralotni i kontrola linek,
naukę obsługi napędu: kontrola napędu, sprawdzenie połączeń kosza, sprawdzenie elementów łączących silnik z koszem, sprawdzenie uprzęży i jej połączenia z koszem, sprawdzenie zespołu śmigło-silnikowego, sprawdzenie ilości paliwa potrzebnej do wykonania zadania

Szkolenie w locie: szkolenie zaawansowane do świadectwa kwalifikacji, 7-10 dni szkoleniowych.
Ćwiczenie 1: loty samodzielne zapoznawcze. Łączny czas lotów 30 min.
Ćwiczenie 2: Trening startu, lotu po kręgu i lądowania oraz kontroli paliwa w locie, 20 –30 lotów w łącznym czasie ok. 3 godz.
Ćwiczenie 3: Loty nawigacyjne w tym, co najmniej 3 przeloty po wyznaczonej trasie na miejsce lądowania oddalone od miejsca startu, o co najmniej 15 km.
Do ćwiczenia można dopuścić pilota – ucznia, który kontroluje stan paliwa w locie. Podczas lotu pilot zwraca szczególną uwagę na innych użytkowników przestrzeni powietrznej oraz przeszkody terenowe. Pierwsze 2-3 loty powinny być wykonane w zespole z innymi pilotami.

W sumie pilot-uczeń w czasie szkolenia wykonuje nie mniej niż 10 godz. nalotu.
UWAGA! Czas szkolenia zależy od warunków pogodowych i indywidualnych predyspozycji pilota.

Szkolenie zakończone jest egzaminem wewnętrznym i wystawieniem zaświadczenia upoważniającego do przystąpienia do Egzaminu Państwowego na ŚK PPG Świadectwo Kwalifikacji Pilota PPG.