Cel szkolenia
Nauczenie pilota lub pilota – ucznia latania na paralotni z napędem.
Po zakończeniu szkolenia, szkolony powinien opanować wszystkie elementy związane ze startem, lotem, lądowaniem, oraz lotami nawigacyjnymi.
Musi opanować obsługę sprzętu, listę czynności przed startowych oraz procedury bezpieczeństwa.
Wymagania
Do szkolenia mogą przystąpić piloci którzy ukończyli pomyślnie ETAP I – loty wstępne zapoznawcze – szkolenia paralotniowego lub posiadają świadectwa kwalifikacji pilota paralotni ŚK PP (zalecamy wariant drugi).
Szkolenie do lotów z napędem składa się z trzech części:
Szkolenie teoretyczne:
Szkolenie teoretyczne obejmuje 25 godzin wykładów: prawo lotnicze, wiedza ogólna o paralotni oraz napędzie, osiągi i planowanie lotu, człowiek – możliwości i ograniczenia, meteorologia, nawigacja, procedury operacyjne, zasady lotu, łączność (jeśli posiada)
Szkolenie naziemne praktyczne:
ma na celu naukę startu z napędem, wybór miejsca startu, przygotowanie – rozłożenie paralotni i kontrola linek,
naukę obsługi napędu: kontrola napędu, sprawdzenie połączeń kosza, sprawdzenie elementów łączących silnik z koszem, sprawdzenie uprzęży i jej połączenia z koszem, sprawdzenie zespołu śmigło-silnikowego, sprawdzenie ilości paliwa potrzebnej do wykonania zadania
Szkolenie w locie:
szkolenie zaawansowane do świadectwa kwalifikacji, 7-10 dni szkoleniowych.
Ćwiczenie 1: loty samodzielne zapoznawcze. Łączny czas lotów 30 min.
Ćwiczenie 2: Trening startu, lotu po kręgu i lądowania oraz kontroli paliwa w locie, 20 –30 lotów w łącznym czasie ok. 3 godz.
Ćwiczenie 3: Loty nawigacyjne w tym, co najmniej 3 przeloty po wyznaczonej trasie na miejsce lądowania oddalone od miejsca startu, o co najmniej 15 km.
Do ćwiczenia można dopuścić pilota – ucznia, który kontroluje stan paliwa w locie. Podczas lotu pilot zwraca szczególną uwagę na innych użytkowników przestrzeni powietrznej oraz przeszkody terenowe. Pierwsze 2-3 loty powinny być wykonane w zespole z innymi pilotami.
W sumie pilot-uczeń w czasie szkolenia wykonuje nie mniej niż 10 godz. nalotu.
UWAGA! Czas szkolenia zależy od warunków pogodowych i indywidualnych predyspozycji pilota.
Szkolenia do lotów z napędem PPG, PPGG | ||
---|---|---|
Sprzęt własny | Sprzęt szkoły | |
Szkolenie od podstaw do lotów na paralotni z napędem PPG | 5440 | 6440 |
Szkolenie do lotów na paralotni z napędem PPG dla pilota z ŚK-PP po Fly2Live | 2170 | 3170 |
Szkolenie do lotów na paralotni z napędem PPG dla pilotów z ŚK-PP po innej szkole | 2670 | 3670 |
Szkolenie od podstaw do lotów na motoparalotni (trajka) PPGG | 5940 | 6940 |
Szkolenie do lotów na motoparalotni PPGG dla dla pilota z ŚK-PP lub PPG po Fly2Live | 2670 | 3670 |
Szkolenie do lotów na motoparalotni PPGG dla pilota z ŚK-PP lub PPG po innej szkole | 2870 | |
aerocasco | 1000 |