PPG Uprawnienie do lotów na paralotni z napędem

PPG Uprawnienie do lotów na paralotni z napędem

By: andrzej | No Comment | PPG, szkolenie dodatkowe, szkolenie podstawowe | with , ,

Etanol masz we krwi, kosiarka pasjonowała Cię od dziecka ale czegoś jej brakowało – skrzydeł. Chcesz zwiedzać świat z poziomu Pałacu Kultury i Nauki – zapraszamy na latanie z napędem PPG

TERMINY I FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Cel szkolenia: Nauczenie pilota lub pilota – ucznia latania na paralotni z napędem. Po zakończeniu szkolenia, szkolony powinien opanować wszystkie elementy związane ze startem, lotem, lądowaniem, oraz lotami nawigacyjnymi. Musi opanować obsługę sprzętu, listę czynności przed startowych oraz procedury bezpieczeństwa.
Wymagania: Do szkolenia mogą przystąpić piloci którzy ukończyli pomyślnie ETAP I – loty wstępne zapoznawcze – szkolenia paralotniowego lub posiadają świadectwa kwalifikacji pilota paralotni ŚK PP (zalecamy wariant drugi).

Szkolenie do lotów z napędem składa się z trzech części:

Szkolenie teoretyczne: Szkolenie teoretyczne obejmuje 25 godzin wykładów: prawo lotnicze, wiedza ogólna o paralotni oraz napędzie, osiągi i planowanie lotu, człowiek – możliwości i ograniczenia, meteorologia, nawigacja, procedury operacyjne, zasady lotu, łączność (jeśli posiada)

Szkolenie naziemne praktyczne: ma na celu naukę startu z napędem, wybór miejsca startu, przygotowanie – rozłożenie paralotni i kontrola linek,
naukę obsługi napędu: kontrola napędu, sprawdzenie połączeń kosza, sprawdzenie elementów łączących silnik z koszem, sprawdzenie uprzęży i jej połączenia z koszem, sprawdzenie zespołu śmigło-silnikowego, sprawdzenie ilości paliwa potrzebnej do wykonania zadania

Szkolenie w locie: szkolenie zaawansowane do świadectwa kwalifikacji, 7-10 dni szkoleniowych.
Ćwiczenie 1:  loty samodzielne zapoznawcze. Łączny czas lotów 30 min.
Ćwiczenie 2: Trening startu, lotu po kręgu i lądowania oraz kontroli paliwa w locie, 20 –30 lotów w łącznym czasie ok. 3 godz.
Ćwiczenie 3: Loty nawigacyjne w tym, co najmniej 3 przeloty po wyznaczonej trasie na miejsce lądowania oddalone od miejsca startu, o co najmniej 15 km.
Do ćwiczenia można dopuścić pilota – ucznia, który kontroluje stan paliwa w locie. Podczas lotu pilot zwraca szczególną uwagę na innych użytkowników przestrzeni powietrznej oraz przeszkody terenowe. Pierwsze 2-3 loty powinny być wykonane w zespole z innymi pilotami.

W sumie pilot-uczeń w czasie szkolenia wykonuje nie mniej niż 10 godz. nalotu.
UWAGA! Czas szkolenia zależy od warunków pogodowych i indywidualnych predyspozycji pilota.

[message type=”infobox”]Szkolenie zakończone jest egzaminem wewnętrznym i wystawieniem zaświadczenia upoważniającego do wpisania uprawnienia do świadectwa kwalifikacji przez ULC.[/message]