Dodatkowe
Jeśli jesteś ambitnym, początkującym pilotem, właśnie skończyłeś III etap i już wiesz że latanie termiczne to jest to co tygryski lubią najbardziej. Ale chciałbyś poczuć się pewniej w powietrzu, lepiej rozumieć, co skrzydło Ci „mówi” , prawidłowo reagować na jego zachowania, nauczyć się korzystać z „pełni” możliwości swojego skrzydła.
Chciałbyś także być odpowiednio przygotowany do sytuacji które możesz napotkać w lataniu termicznym na przelotach.
Zapraszamy na kurs aktywnego pilotażu + mały SIV
Pilot i jego skrzydło to jest zespół, który musi poznać swoje możliwości i granice.
Przygotujemy Cię do świadomego, bezpiecznego latania na paralotni i do poprawienia swoich wyników w lataniu.
Nauczymy Cię „rozumieć” swoje skrzydło.
Po kursie nauczysz się poprawnych odruchów które znacząco poprawią Twoje bezpieczeństwo w locie oraz pozwolą wycisnąć maksimum z Twojego skrzydła w lataniu przelotowym.
Posiadanie Świadectwa Kwalifikacji Pilota Paralotni (ŚK PP), H – uprawnienie do lotów holowanych, ukończony kurs 3 etap – loty termiczne i żaglowe, nalot min. 6 godzin.
Teoretyczne wykłady i praktyczne ćwiczenia na trenażerze
Wszystkie ćwiczenia zanim będziecie wykonywać w locie, są trenowane na trenażerze i omawiane na ziemi aż je wykonacie poprawnie.
Ćwiczenia są filmowane aby potem je ponownie przeanalizować po lądowaniu.
Loty 7-8 lotów
I część – kontrola skrzydła, sposoby wytracania wysokości, aktywne latanie 4-5 lotów
Przypomnienie tego czego już wcześniej się nauczyliście na kursie podstawowym, poznanie Waszych reakcji i reakcji skrzydła. „delfin” czyli rozhuśtanie paralotni i inne ćwiczenia które już znacie, są to proste manewry które pozwalają Wam przygotować się do następnych ćwiczeń, a nam ocenić wasze ruchy i poprawić ewentualne błędy w reakcjach przed ćwiczeniem trudniejszych manewrów. Pozwala to również sprawdzić i przygotować waszą koncentrację do bardziej wymagających ćwiczeń.
II część – ćwiczenie podstawowych deformacji skrzydła 2-3 loty
Będziemy teraz wykonywać podstawowe deformacje skrzydła które mogą się wam przytrafić w lataniu termicznym, każdy kto chce „poważnie” latać termicznie, przeloty powinien je opanować i przekonać się że słynne „klapy, połówki i fronty” wcale nie są takie straszne i można je bardzo łatwo opanować i kontrolować
1.klapa ( podwinięcie asymetryczne)
2.front stall (podwinięcie symetryczne)
Wszystkie ćwiczenia stopniują trudność, przed ich wykonaniem w powietrzu musicie je wykonać prawidłowo na trenażerze.
W trakcie kursu zapewniamy również:
– nagranie na kamerze figur, analizę na kursie a na koniec DVD z nagranym materiałem
– ciekawe zdjęcia ;o)
– certyfikat ukończenia kursu
Bezpiecznych lotów!